Kutoa olen osannut jo ennen kuin menin koulussa kolmannelle luokalle koska äiti opetti minua. Vaikeaksi oppimisen teki se, että olen vasenkätinen ja jouduin opettelemaan kutomaan "oikeakätisesti". Koulussa olisin tuskalla ja vaivalla ehkä oppinut kutomaan vasenkätisesti mutten silloin viitsinyt enää opetella.

Virkkaamaan opettelin vasta koulussa, sitäkin oikealla kädellä. Tai huomasin että koukkua on helpompi käsitellä oikealla. Tuolloin patalapuista kylläkin tuli todella surkeita yritelmiä ja ne joko levisivät tai kapenivat epäilyttävästi -en jaksanut laskea silmukoita kovinkaan tarkasti.

Tänä kesänä netissä blogeja lukiessa sitten kiinnostuin taas kutomisesta ja virkkaamisesta. Kahdessa viikossa syntyi Pirkka-kolmiohuivi:

162032.jpg

Kuvassa venytettävänä. Virkkausmalli oli sopivan helppo mutta kuitenkin mielenkiintoinen. Pinta näyttää tältä:
162033.jpg

Monikin on tietysti näitä Pirkka-huivejakin nähnyt ja tehnyt.
Valmista huivia on jo ehditty työpaikan noidillekin käydä esittelemässä -kehut tuntuivat hyviltä. Lisäksi se lämmittää mukavasti parkkipaikalta kävellessä.

162035.jpg

Nyt on työn alla Leskenlehti-huivi mustasta Novita Woolista. Tarkoitus olisi saada se Joulupukin konttiin kanadalaiselle ystävälleni. Minä jouluna, sitä en vielä tiedä.

Lisäksi haaveissa on toe-up-sukat ja sneaker-sukat (jossain blogissa olen nuo nähnyt, nyt on osoite hukassa) ainakin, ja BiBon, joka oli Lauran Blogissa.

Toivottavasti eivät jää vain haaveiksi. Kommentoida saa - ja pitää.

Hansu

Edit: Ai niin, lankana oli joskus 90-luvulla ostettua Novitan Colibri- lankaa (47% polyakryyli, 42% viskoosi ja 11% puuvilla. Virkkuukoukku nr 3. -H-