Valmiit, söpöt ja sopivat sukat! Eli Secret Palin lähettämästä Opal Lollipopista minulle uudet sukat. Lankaakin jäi vielä vaikka sniikkerisukkiin!

Sukat syntyivät tosi nopeasti -  yhteen sukkaan olisi kulunut intensiivisellä neulomisella vain yksi päivä. Koko ajan kuitenkin on ollut niin paljon muutakin touhua, ettei ole ehtinyt keskittyä sukkiin.

Olen tosi tyytyväinen näihin sukkiin -raidat asettuivat todella hyvin ja vielä samalla lailla kumpaankin sukkaan, kun oikein asettelin. Ainoa juttu mikä vähän harmittaa on päättely. Tein ekaa kertaa kolmen puikot päättelyn ja ajattelin, että siitä tulisi samanlainen kuin neulalla silmukoimalla (kitchener stitch), mutta sukan ulkopuolelle tulikin sellainen "rantu" (siis, tuleehan siitä, mutta eka pitäs käntää se sukka nurinpäin...). Se kyllä varmaan painuu vähäsen kun sukat ovat käytössä.

562536.jpg
Malli/Pattern: Thuja
Lanka/ Yarn: Opal, colorway Lollipop
Puikot/ Needles: 2,5 mm bamboo dpns
Menekki/yarn required: ~puoli kerää/ half a ball

Finished, cute and a perfect fitting new socks! Thuja-socks from Knitty from the Opal yarn I got from my Secret Pal, in Lollipop colorway. And lots of yarn left over -maybe for anklets.


The socks knitted up really fast -with intensive knitting I would've finished one sock per day, but there was always someting interrupting me from knitting.

I'm really satisfied with this yarn and these new socks - the stripes didn't pool at all and both socks look alike (well, I did some tricks to accomplish that...). The only thing that irritates me a bit is the way I BOed them. I used three needle bind off as I though it would look the same as kitchener stitch done with a sewing needle.. Yeah, it would, but I should've turned the sock inside out before starting, now there's a small ridge in front of my toes. But, it'll smooth down a bit when worn.

562559.jpg

Sukat ovatkin varmaan tämän vikon ainoa neulomus, muuten olen istunut tässä konen ääressä -paitsi tiistaina kun oli kerran pyhä... Tiistaina tein koetilkkuja ja laskin tiheyksiä tunikaani varten. Vielä ei ole edetty sen pidemmälle, mutta ehkä tässä kesän mittaan...

The sock will probably be my only knitting this week, since otherwise I've been sitting here in fornt of the computer, working.... Except onTuesday since it was 1st of May/ May Day... Then I swatched for my green bamboo tunic and counted stitches. I haven't progressed at all from that, but I think that once summer comes, I will...

-H-