Juu, Laine-sukka etenee. Mikään muu ei. Tänään olen saanut aikaiseksi vain pari kerrosta sukkaa, lukenut 20 sivua (aikaa meni kyllä kuusi tuntia...teksti ei ollut edes vaikeeta, mutta oli vaikea keskittyä Väyrysen vanhoihin edesottamuksiin ajattelematta Paavon uusimpia päähänpistoja), niin, ja nyrjäyttänyt nilkkani. Tai jotenkin se treenatessa muljahti ikävästi. Ja Roadtripille on lähdettävä koko viikonlopuksi.

Ai juu, ja on mulla flunssakin...

Kumminkin. Eka sukka on tässä vaiheessa. Teen sitä M-koon sukkaa ja ihan hyvältä näyttää, ainakin kun ei ole mitään alusukkia. Vaikka ne alusukat taitaisi pilata tuon Austermannin Stepin koko ajatuksen, vai mitä?

Tuo kiila-/tiimalasikantapää ei nyt niin hirveän vaikealle tuntunut. Harmittaa vaan, kun tajusin ne oikean puolen kiristykset liian myöhään. Nyt tuossa on sitten noita reikiä liiankin kanssa. Mutta en anna haitata. Nyt olen sitten jotenki saanu sotkttua tuon mallikerran ja silmukoita on liian vähän... Pitää sitten sunnuntai-iltana setviä noi..

483429.jpg

Well, above you see that the sock from my last posting is progressing. Nothing else is. Today I've sort of pressed the lazy button and only read 20 pages (Finnish text, in 6 hours..). Also, I twisted my ankle at practise today -I didn't need to go to the doctor, bcs it doesn't hurt when I walk without shoes, but the Roadtripping for the weekend starts tomorrow. I have to go.

Oh, and I've got a cold, too.

It's not all that bad, I'm just having a moment here... *haha* Well, the first Laine-sock is now past the heel. I'm making an EURO 38 size (medium woman) sock. It seems to fit very well without another sock under it. (I'm used to having at least two pairs of socks on...One tennis sock or so, and a woolly sock) But I guess that since Austermann Step-yarn has Aloe Vera and Jojoba oils in it, another sock would just ruin the effect, eh?

The peasant heel didn't feel that difficult for me -or I've done something totally wrong... I only figured out the tightening of the yarn on the right side rows a little too late, so there are a couple of holes there at the ankle (you can see it in the picture..) I just realized when taking the picture, that I've messed up the pattern repeat after the heel. Well, I'll figure that out on Sunday evening.

-H-