Työt siis loppui eilen ja pääsee taas vaihteen vuoksi koulunpenkille, mutta ensin on huikea kahden viikon loma!! (Mitä siitä että tenttiin pitäis jo lukea... lomaa se on töihin verrattuna!)

Viikonloppuna olin Maaseudulta Käsin-messuilla entisellä kotipaikkakunnallani. Messut pidetään maatalousoppilaitoksella; alkuperäinen idea onkin ollut, että paikalliset myyvät vihanneksia, marjoja, käsitöitä ym itse tehtyjä tuotteita. Nykyisin messut ovat valitettavasti vain maaseutumiljöössä pidettävät markkinat... Mutta löysin minä jotain sieltä:

169699.jpg
nimittäin hahtuvalankaa Peräpohjalaiselta lammastilalta. Lammaspuoti pohjanpässi oli esittelemässä ja myymässä käsitöitä ja tilan lampaiden villasta valmistettua lankaa. Tämä on minulle ensimmäinen kosketus hahtuvaan ja täytyy sanoa että lanka on iiiiihanan pehmeää! Siitävarmaan syntyy lapaset mikäli pystyn aivastelultani kutomaan -villan pölinä tuntuu pahalta pölyallergikon nenään...

Puikot ja koukku ovat tämän päiväisiä hankintoja Rovaniemen Citymarketista.

Leskenlehti-huivi on mallillaan:

169698.jpg -kuvan laatu on huono ja unohdin kääntää sen, mutta saapahan niskajumppaa kun katsoo sitä pää kenossa. ;-D Lanka alka valitettavasti olla kovin vähissä, joten taidanpa huomenna mennä Prismaan vyötteen kanssa Wool-ostoksille.

Lisäksi uusi projekti; avokkaalle olen jo vuosikausia lupaillut ja lupaillut että teen joko käsineet tai pipon. Tässä sitten raakile harrastuskynsikkäiksi:

169697.jpg
Lankana seiska veikka -kuten näkyy lankaa on jo useampaan kertaan yritetty kutoa lapasiksi... Peukalokiila oli minulle uusi tuttavuus -olen aina tehnyt itselleni sellaisia muodottomia lapasia joissa on peukulle ollut vain reikä. Mutta tuo kiila parantaa kyllä istuvuutta!

Pitää palata astialle.
-H-

muoks. kategoriat lisätty